Warning: DOMDocument::loadHTML(): Unexpected end tag : p in Entity, line: 54 in /home/niucyseh/domains/rafaelcoffee.ir/public_html/wp-content/themes/aradrolling/functions.php on line 985 قهوه، نوشیدنی محبوب و جذاب - قهوه رافائل

قهوه، نوشیدنی محبوب و جذاب

قهوه، نوشیدنی محبوب و جذابی ست که امروزه مصرف آن بیش از گذشته در میان مرد باب شده است. طعم تلخ و گس و تند قهوه و حس آرامش و هشیاری ای که پس از نوشیدن این نوشیدنی سرشار از کافیین  به فرد دست می دهد برای بسیاری از ما جذاب و دلچسب محسوب می شود.

نوشیدنی قهوه از آسیاب شدن دانه های بیضی شکل و قهوه ای رنگ درخت قهوه تهیه می شود. و مصرف آن عموما به صورت دانه های آسیاب شده، و پودری قهوه ای رنگ است.

  • انواع قهوه و دانه های قهوه

دانه های قهوه، دانه های مشترکی هستند در ظاهر که پس از آسیاب شدن و به روش های گوناگون می توان با آنها نوشیدنی های متفاوتی به عمل آورد. به عنوان مثال اسپرسو یا ترک از دانه هایی با این نام تهیه نمی شوند. بلکه این نام ها بیشتر به روش دم شدن و تهیه این نوشیدنی کافیین دار اشاره دارند.  که در زیر به نمونه هایی از آنها خواهیم پرداخت:

  1. اسپرسو Espressoقهوه نوشیدنی محبوب و جذاب
  2. قهوه فرانسه French Coffee
  3. قهوه ترک Turk Coffee
  4. لاته Latte
  5. کاپوچینو Cappuccino
  6. فراپاچینو Frappuchino
  7. کارامل ماکیاتو Caramel Macchiato
  8. امریکانو Caffee Americano
  9. قهوه کوبانو Cubano Coffee
  10. قهوه کورتادو Cortado Coffee
  11. آیس کافی Ice Coffee

اما قهوه در حالت کلی شامل ۳ نوع از دانه های درخت قهوه می شود:

  1. دانه های قهوه ی عربیکا
  2. دانه های قهوه ی روبوستا
  3. دانه های قهوه ی لیبریکا ( که استفاده از این نوع از قهوه در بازار و میان مردم مرسوم نیست )

این سه نوع کلی از دانه های قهوه از سه نوع درخت متفاوت نشات می گیرند. که تفات آن را متخصصین در زمینه ی قهوه به سادگی از طعم و رنگ و بوی آنها متوجه خواهند شد.

 

  • فروش دانه قهوه

قهوه ها معمولا در مراکزی که به طور اختصاصی کار فروش قهوه را بر عهده دارند، به صورت دانه های آسیابنشده نیز به فروش می رسند. فروش دانه قهوه معمولا بستگی به نوع و ماهیت دانه ی قهوه و خام بودن یابوداده بودن اش دارد. که اگر جز علاقه مندان به قهوه باشید این تفاوت های جزیی در دانه های قهوه را به خوبی تشخیص خواهید داد.

در ادامه به تعدادی از انواع دانه های قهوه، که در مراکز فروش دانه قهوه با نام آنها برخورد خواهید داشت، و به شرح یکی از آنها به طور اختصاصی خواهیم پرداخت:

  1. دانه قهوه اندونزی
  2. دانه قهوه چری
  3. دانه قهوه عربیکا
  4. دانه قهوه کلمبیا
  5. دانه قهوه فرانسه
  6. قهوه سبز

قهوه، نوشیدنی محبوب و جذاب

  • دانه قهوه کلمبیا

دانه قهوه کلمبیا یکی از معروف ترین انواع قهوه در میان سایر نوع های این نوشیدنی کافیین دار می باشد. شاید یکی از دلایل معروفیت و اصالت دانه قهوه کلمبیا ناشی از آمیخته بودن قهوه از زمان های بسیار دور با زندگی و فرهنگ مردم کلمبیاست. کشوری که همچنان در تولید قهوه های با کیفیت و مطرح جهانی در سطح بالا رقابت می کند.

دانه قهوه کلمبیا جز زیر مجموعه های دانه های قهوه ی عربیکا هستند. و به اعتقاد بسیاری از علاقه مندان به قهوه از دلچسب ترین، سبک ترین و مرغوب ترین در انواع قهوه می باشند و حتی جالب است بدانید که قهوه کلمبیا بیشترین سازگاری را با سیستم بدن انسان دارد. و حالت های تحریکی کمتری نسبت به سایر انواع قهوه در بدن ایجاد می کند.

منبع

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.

تماس با ما